top of page

קומנדו X נצח - מימדיון

צלילה בקול ותמונה אל תנועת האפרו-פיוצ'ריזם וחזונו של היוצר Sun Ra, דרך תערוכת סאונד, הרצאה והקרנה של הסרט Space is The Place, ותקלוט של המאסטר יוסי וואסה.

יחיאל 3, Haifa, Israel

16 באוגוסט 2023

'מימדיון' היא גישה אסתטית ורוחנית שפותחה ונהוגה ע"י קולקטיב נצח, בהשראת תנועות ה-Black Quantum Futurism וה- AfroFuturism, ובייחוד בהשפעת המוזיקאי המשורר והפילוסוף Sun Ra. האירוע יוקדש להבנת כוחה ועומקה של תנועה זו דרך שני מימדים עיקריים, הקול והתמונה.

בפן הקולי - באירוע תתקיים תערוכת אמנות סאונד, אשר תתפזר בחללים השונים, כאשר בחלק מהם תהיה אפשרות לקהל להתנסות בעצמו במדיום, באמצעות יצירת וניגון לופים.

 

מבחינה ויזואלית -  נצפה בסרט Space is the Place, פרי מוחו של Sun Ra ובכיכובו, כהצצה לחזון הייחודי והמקיף שלו.

המשורר והמוזיקאי ניסן אליהו כהן ירצה על ההקשר בין Sun Ra לימינו אנו.

כמו כן, תהיה סדנת יצירת כובעים בהשראת Sun Ra Arkestra, ההרכב שהקים וידוע בתלבושותיו הססגוניות.

 

האירוע יפתח ויסתיים בתקלוט של יוסי וואסה, דיג'יי חיפאי המתמחה ברבדים ועדינויות הסאונד.

 

בבר שיפעל במהלך האירוע יוגשו מנות ייחודיות וקוקטיילים בהשראת האיש והתנועה, אשר נרקחו במיוחד על ידי השף והמעצב נעם בן-דוד. החלל יעוצב ע"י האמנית הרב תחומית גיל גולדשמיט.


אודות היוצרים

נצח הוא לייבל רב-תחומי שנחלם בחיפה על ידי האמנים ניסן אליהו כהן, גיל גולדשמיט, איתמר בריל ונעם בן-דוד.

אנחנו אוהבים את כל צורות האומנות הניסיונית, הצבעונית והמנצנצת. אנחנו מבקשים להוציא לאור יצירות ייחודיות בעלות תפישות יופי מאתגרות, יצירות קצרות עם משקל סגולי רב שיישתלו כחייזרים-סמויים בציר הזמן של התרבות העברית. אנחנו מאמינים שאומנות מעולה היא המפתח לקיום של חברה חומלת ורגישה יותר, דבר נחוץ בתקופת חיינו.

'מועדון הקולנוע קומנדו' הוא יוזמה עצמאית להעלאת המודעות והשיח לקולנוע חתרני ומאתגר בחיפה, המנוהלת אמנותית ומופקת ע"י יותם מיכאל יוגב.

המועדון נודד בין מוסדות תרבות חיפאים (אינטו ארמון, סינמטק חיפה, HQRN, 'תביטי') ודוגל בשיתוף פעולה עם יוצרות.ים וגופים אמנותיים ליצירת חוויה סינמטית ייחודית, ביניהם קולקטיב 'גלם' לאמנות המופע, הקולנוענים טל אלקים ועמית איצקר, 'דוכיפת' בהובלת היוצרת עיבל לוריא, ועוד.


יום רביעי | 16.8.23 | 20:00

יחיאל 3, חיפה

25 ש"ח

גלרית תמונות

bottom of page